Goede golftips om je te helpen recht te slaan met meer consistentie

6 Goede Golftips om van je Slice te af te komen

Golfen met een slice, een onbeheersbaar schot die van links naar rechts gaat, is iets dat veel golfers denken dat ze er mee moeten leven en aanvaarden. Dit is niet waar ook al ben je al jaren een chronische slicer.

In feite met een beetje tijd, toewijding en inspanning, kan je van je slice afkomen. Zodra je dat doet, zal je beginnen de bal meer consequent te raken zal en zal je meer afstand toevoegen, met meer controle. Het duurt niet lang voordat je golfspel leuker word. De volgende opsomming van golftips zal je helpen rechter te slaan met meer consistente slagen.

Denk “Topspin” en “Thumbs up”

Kijken naar tennis is een goede golftip om je te helpen je golfspel te verbeteren. Alle goede tennissers passen topspin in hun shots toe door te draaien of door hun racket vrij te geven wanneer ze de bal raken.

In golf is de beweging vergelijkbaar alleen word het gemaakt met een golfclub in je hand. Rekening houden met de release van de handen is van cruciaal belang voor het maximaliseren van je potentieel en het verminderen van je slice. De volgende keer dat je oefent, neem een club en zwaai, als je voorbij de impact positie bent denk bij het bereiken van de follow through aan de rechterhand met je duimen naar boven. Hieruit blijkt dat de polsen goed gerold zijn en dat de club goed is ge-released.

Versterken van je Grip

Chronische slicers hebben moeite om hun handen te draaien door de bal. Begin met het vastgrijpen van de grip in de vingers en dan de palm van je hand. Tijdens het adresseren, zorg ervoor dat je twee of drie vingers van de linkerhand kan zien. Deze “versterking” van de grip zorgt er voor dat de handen actief werken.

Trek aan het Touw

De meeste slicers snijden dwars door de bal in de downswing, ze nemen de club terug naar buiten op de backswing en doorkruizen hun denkbeeldige lijn naar de binnenkant van de downswing. Dit zorgt voor een slice. Om te begrijpen wat de juiste swing baan of downswing beweging is, beeld je een touw voor dat aan een boomtak boven je hangt. Stel jezelf voor dat je dat touw recht naar beneden wil trekken. Neem die gedachten mee naar de driving range en probeer je club recht naar beneden te trekken bij het starten van de downswing. Dit dwingt ook de rechter elleboog dicht tegen de zijkant van je lichaam, de sleutel tot het niet overschrijden van de lijn. Dit geeft je het juiste pad en een betere mogelijkheid om je doel te raken.

Start aan de Binnenkant

Visualiseer de lijn van je swing op de grond, van de backswing en door naar het doel in de follow through. Plaats een paar meter achter de bal een emmer op de grond en enigszins binnen de beoogde doelwit lijn. Met behulp van deze oefening dwing je om de swing van binnen uit te maken, de richting van het doel, de juiste manier!

Schouders Recht om Recht te Slaan

De meeste golfers mikken steeds verder naar links om hun slice te compenseren. Je swingbaan krijgt de neiging om je schouders te volgen. Probeer juist het tegenovergestelde. Richt de schouders zo ver mogelijk naar rechts. Dit dwingt je swing in de juiste baan te blijven.

Swing rond je wervelkolom

De beste golftip om die typische slice te elimineren, is te roteren rond je wervelkolom. Denk er aan dat je ruggengraat in de zelfde hoek blijft door je hele swing, zoals aan het begin van je swing bij het adresseren. Je zult binnenkort afscheid nemen van je slice - Voor Altijd!