Gewicht Verplaatsen voor een Sterke Swing

Gebruik je Hele Lichaam Niet Alleen je Armen

Ontgrendel de Kracht van je rechterkant voor een sterkere Swing “Het is de grootste troef” die de meeste golfers hebben!

Onder rechtshandige spelers biedt het de meeste kracht. Je kan nooit te veel rechterkant in je swing hebben, maar je kan het ook verkeerd gebruiken. Waarom? De leidende rechterkant gebruikt het volledige lichaam: romp, benen en schouders. In tegenstelling tot de linkerkant. Net zoals een bokser een punch maakt. In deze golfles leer je gebruikte maken van je hele lichaam, niet alleen je armen.

Drop op de Top

Wanneer golfers in de problemen komen met de rechterkant wordt dat vaak “over de top” genoemd. Dit betekent dat de downswing ge├»nitieerd word door het bovenlichaam, met name de rechter schouder en arm. Leer in deze golfles om dit te corrigeren, laat je handen en armen een paar centimeter licht vallen op de top van de backswing. Dit brengt de rechter elleboog waar het zou moeten zijn, dicht en aangesloten op de juiste heup als je begint te draaien.

Probeer niet je elleboog dicht bij je te houden op de achterzwaai, omdat dit een te vlakke en smalle swing maakt. Je moet een impactpositie te bereiken waarbij de linkerkant van het lichaam “uit de weg” is en de rechterzijde van het lichaam “door de bal” gaat. Er wordt gebruik gemaakt van een “draaiende shift”, ge├»nitieerd en effectief uitgevoerd door je rechterkant. Kortom, rechts zet dus af en links ontvangt de beweging en het gewicht van diezelfde rechterkant.

Linker schouder onder je kin

De downswing begint met een neerwaartse trek beweging van je armen, terwijl je je gewicht verplaatst naar je linkerkant. Zorg ervoor dat je rechterschouder niet meedraait met je bovenlichaam, maar houdt hem onder de linker schouder en onder je kin.

Wanneer je toch je rechterschouder naar voren draait in de downswing, heeft dat tot gevolg dat je swinglijn niet met de doellijn overeenkomt. Dit creëert een bal die ‘sliced’: de bal draait naar rechts en heeft geen kracht genoeg. De spanning die je in je Backswing hebt opgebouwd laat je los in de Downswing. Bij de Downswing controleer je in deze golfles je hele lichaam, eerst je heupen dan de schouders, de armen en als laatst de de handen. Zie het als een afwikkeling van je lichaam. Trek dan je linker-arm (voor lefties rechterarm) naar de bal. Je pols zal van nature meedraaien naar beneden in de Downswing.

Goede Follow Through

De Downswing beweging ook wel de Forward Swing genaamd. Het niet correct afronden van je Golfswing zal verlies van afstand en club snelheid tot gevolg hebben, ook kan je blessures oplopen omdat je de beweging die je begon niet kan afmaken. De Follow Through is het deel van de Golfswing meteen nadat je de bal geraakt hebt. Bij een correct uitgevoerde Follow-Through, eindigen de handen naast het hoofd. Het clubhoofd blijft op lijn met het doel.