Power Drive Technieken

5 Golfles technieken om een Power Drive te Slaan

Hoe zou je het vinden om op elke par 5 in slechts twee slagen op de green te liggen?

Met deze golfles creëer je kansen om je golfspel te verbeteren. Hier volgt een lijst van 5 Essentiële golflessen om de bal verder te slaan.

Verleng je Swing in deze Golfles

Tiger Woods en Davis Love zijn goede voorbeelden van longhitters met een brede take-away en grote wijde swingboog. Om dit te bereiken strek je armen zoveel mogelijk uit in de backswing. Hou je boog wijd, je zal met deze golfles in staat zijn om goede clubhoofd snelheid te maken zonder sneller te hoeven swingen.

Verlicht je grip

Je hoeft niet hard te swingen naar de bal voor veel afstand. In feite is dit vaak contraproductief en leidt tot verkrampte spieren, wat uiteindelijk leidt tot minder clubhoofd snelheid.

Na het ontspannen van je bovenlichaam, is een goede gripdruk een zeer belangrijk aspect voor het bereiken van extra afstand. Het probleem is dat de meeste golfers te hard knijpen in de grip, waardoor de golfclub nooit vrijuit kan swingen. Op een schaal van 1 tot 10 (waarbij 1 los is en 10 knijpen), zal de gripdruk het cijfer 6 moeten krijgen. Handhaaf deze druk over de gehele swing om goede clubhoofd snelheid te maken en toch de controle te behouden. Je zal snel ontdekken dat hoe minder spanning in je lichaam en de gripdruk, hoe meer je clubhoofd snelheid toeneemt.

Maak een grote schouder draai

De schouders zijn de “X” factor. Na wetenschappelijke metingen van vele long hitters is gebleken dat ze allemaal een grotere schouderdraai dan heupdraai hebben. Dit betekent dat een grote heup draai daadwerkelijk je vermogen zal belemmeren om kracht en snelheid te creëren, omdat er minder koppel word gemaakt. Houd in deze golfles het onderlichaam (de basis) stil, terwijl je alleen je schouders achter de bal draait, dan heb je de goede vorm te pakken.

Je elleboog tegen je zij

De beste manier om de juiste positie te vinden is om je rechter elleboog tegen de zijkant van je lichaam te drukken op de downswing (linker elleboog voor linkshandige spelers) en daar te houden. Door dit te doen voorkom je de veel gemaakte fout van over de bal slaan. Wanneer de rechter elleboog tegen je zijkant blijft, vertraagt de beweging met je handen, essentieel in het creëren van kracht en een goed getimede release. Wanneer je deze golfles correct uitvoert, dan is de rechter arm (voor rechtshandige spelers) recht, en zijn je handen nooit achter de bal.

Houd je knieën stevig en gebogen

Denk bij deze golfles aan je benen als het fundament van je swing. Als je fundament beverig is en te veel beweegt zal je niet genoeg kracht hebben om je swing af te wikkelen. Houd een stevig gevoel met de rechterknie op de top van de backswing (linker knie voor linkshandige spelers). Als de knie en het gewicht buiten je voet komt, kan een slingering optreden, wat resulteert in tal van mechanische problemen. De linker knie moet vrij rustig blijven en niet te veel zijwaarts bewegen zodat je wat breedte tussen de knieën houd. Een goede golftip is om te suggereren dat je een basketbal tussen je knieën hebt.