Verplaatsen je Gewichtvoor een Sterke Swing

Het begin van je Swing

Begin de swing met je gewicht gelijkmatig verdeeld op beide voeten en eindig met het meeste gewicht op de linker voet en rechter teen. Immers, we doen dit elke keer dat we een stap nemen.

Een goede overdracht van gewicht is noodzakelijk voor een krachtige swing. Deze golfles zal je helpen om door de bal te slaan met een juiste gewicht verplaatsing.

Wat is Gewicht verplaatsing

Het is vaak moeilijk voor mensen om te begrijpen en te voelen hoe je gewicht goed te verplaatsen. Een goede manier om te beginnen is om je ogen te sluiten en een paar oefen swings te maken. Daarna geef je elke voet een percentage gewicht aan het begin (bij het adresseren), midden en eind van de swing. Als je goed swingt, in het begin of de adresseer positie is je gewicht gelijkmatig verdeeld tussen de linker en rechter voet. Op de top van de backswing, moet het voelen dat 80% van je gewicht op de binnenkant van je rechter voet en 20% aan de binnenkant van je linkervoet staat. De follow-through moet voelen als het tegenovergestelde. Is dit niet het geval in je proefswing met je ogen dicht, probeer dan de volgende oefeningen:

Loop door de slag

Neem je normale adresseer positie en swing met een club naar de top van de backswing. Als je naar beneden gaat en door de bal slaat, neem een stap voorwaarts nadat je contact hebt gemaakt, alsof je loopt. Gary Player heeft deze stap beroemd gemaakt en gebruikt het nog steeds voor veel slagen. Dit benadrukt dat je een goede gewicht verplaatsing hebt gemaakt.

Plaggen slaan

Plaats een object, zoals een blikje, zo’n 30 centimeter achter de bal. Pak nu een kort ijzer, probeer je bal te slaan zonder het blikje te raken. Je zult merken dat je gedwongen word naar beneden te komen in een steile hoek. Door deze steile hoek, ben je ook gedwongen om goed je gewicht te verplaatsen van de rechter voet en een plag te slaan. Wanneer je dat niet doet, zal je achter de bal slaan of er over heen (toppen), hetgeen vaak het gevolg is van onjuist gewicht verplaatsing met de rechter voet. Na een paar swings, zet dan datzelfde voorwerp (blikje) 60 centimeter voor de bal. Het doel hier is om door te swingen zo laag mogelijk boven het blikje in de follow-through, zonder het blikje te raken. Deze uitbreidingsoefening bevordert een sterke verplaatsing van het gewicht van de linker been en zorgt er voor door de bal te slaan in plaats van tegen de bal. Dit is ideaal voor degenen die een probleem hebben met toppen van de bal.

Swing op een helling

Om te voelen hoe je gewicht op een natuurlijk manier verschuift, probeer te swingen terwijl je op een afdaling of op een helling staat, de zwaartekracht duwt je gewicht naar de voorste voet, waardoor het makkelijker wordt om de swing af te maken met het gewicht volledig verplaatst. Als je dit doet, moeten je schouders parallel zijn met de helling om te voorkomen dat je achter de bal slaat.

Je gewicht aan de binnenkant.

Je gewicht op de binnenkant van de rechter voet tijdens de backswing is van cruciaal belang om goed te verschuiven. Houd je rechterknie boven de binnenkant van je voet op het adresseer moment en de rest van de backswing. Natuurlijk, het is niet goed om hierover na te denken tijdens de swing, maar af en toe stoppen bij de top van de swing en controleer je positie. Op termijn zal dit resulteren in extra vermogen en meer solide hits. Nadat je dat kan, merk je de verhouding tussen een goede slag en goede gewicht verplaatsing. Dit is waarom het er bij professionals zo gemakkelijk uitziet en waarom ze tegelijkertijd zo ver slaan. Als je snel slijtage plekken op de teen van je rechter golfschoen dan is dat een goed teken van volledig verschuiven en draaien. En zoals altijd, vergeet ook niet om wat plezier te maken.